13 Nisan 2017 Perşembe

Bioderma White Objective Serisi


Cildimde şimdiye kadar yaşadığım en büyük problem güneş lekeleri ve kahverengi lekeler oldu. Zaten bu lekeleri edinmeye müsait olan cildime yirmili yaşlara kadar güneşlenmek dışında hiç güneş kremi sürmemiş olmam yüzümde bu lekelerin yer etmesini de kolaylaştırdı. Yüzümde bunca cilt lekesinin olmasını çok ciddi bir problem haline getirmedim hiçbir zaman, ama arada sırada da olsa kafama takıp bir şeyler yapmaya çalıştığım zamanlar olmadı değil. 




Bu kez yirmili yaşların ortasına gelmişken, cildimin bundan sonra esnekliğini kaybetmeye başlayacağını, yavaş yavaş düzenli nemlendirici, göz çevresi kremi, yaşıma uygun anti-aging vb. ürün kullanmam gerektiği aklıma takıldı. (Bugüne kadar cildime neredeyse hiçbir ürün kullanmadım, Dove’la yüzümü yıkamak ya da Nivea’nın köpük temizleyicisini kullanmak dışında. Evde düzensiz yaptığım yoğurt+bal vb. maskeleri de saymıyorum.) O motivasyonla başladım internette anti-aging ürünleri aramaya. Gel gör ki burası dipsiz bir kuyu ve ben bu konuda son derece cahilim. Araştırırken fark ettim ki cilt tipimi bile bilmiyorum. İtiraf etmek gerekirse cilde bunca çeşitli ürün kullanmak gerçekten doğru mu ondan da hala emin olamıyorum.

Konunun alfabesini öğrenmeye çalışarak geçirdiğim kısa araştırma döneminden tam sıkılmaya başlamışken birazdan bahsedeceğim ürün hakkında bir yorumla karşılaştım ve Bingo! Benim amacım düzenli bakım yapmaktı ve benim en büyük sorunum da lekeler değil miydi? O zaman neden bu ürünü kullanmayacaktım, üstelik her cilt tipi için uygundu? (Evet, araştırmaktan sıkılmış, bilgisizliğimle konular arasında kaybolmuş ve bildiğim bir konu karşıma çıkınca kolaya kaçmış olabilirim.) Anti-agingmiş, göz çevresi kremiymiş bu arayışlar rafa kalktı tabii. Yorumunu okuduğum Bioderma White Objective serisini kullanmaya karar verdim. (Seriyi nereden ucuza aldığımla ilgilenirseniz bu yazımı okuyabilirsiniz.)

Yukarıda bahsettiğim mini araştırmalarım sırasında öğrendim ki sabah ve akşam olmak üzere; önce cildi temizlemek (jel temizleyiciler daha iyi olurmuş, nedenini bilemiyorum, biliyorsanız lütfen yorumlarınızla beni de aydınlatın) daha sonra tonikle gözenekleri sıkılaştırmak ve nemlendirici ile rutini bitirmek en iyisiymiş, en güzeliymiş. Bir de aynı serinin ürünleri birbirini tamamlayıcı nitelikte oluyormuş, bu yüzden birlikte kullanmak daha doğruymuş. Ben de, White Objective’i benzer sırayla kullanmaya karar verdim. Bu serinin bir jel temizleyicisi var Bioderma White Objective Foaming Cleanser, bununla cildimi temizliyorum. Daha sonra tonik olarak gül suyu ile yüzümü sildikten sonra yine White Objective Gece Bakım Serumu’unu sürüp yatıyorum.

bioderme white objective




Aynı şekilde sabah da yüzümü yıkadıktan sonra White Objective Foaming Cleanser + Gül suyu + White Objective Fluide gündüz bakım kremini kullanıyorum. Bu gündüz kremi aynı zamanda güneş koruyucu etkili, bu da benim için çok çok iyi. Gün içinde de güneş kremini tazeliyorum, bunun için yine Bioderma’nın Leke Sorunlu Ciltler İçin olan güneş kremini kullanıyorum. Aslında bunu özellikle almadım, kendi kullandığım güneş kreminin kutusu büyük olunca küçük bir ürüne ihtiyacım vardı, leke sorunu için özel olanına denk gelince bunu aldım.

bioderma leke giderici



Gelelim konunun en güzel yerine, hayatımda ilk kez bu kadar düzenli uygulayacağım bir rutinin sonuçlarını hem kendim takip etmek ve kendimi düzenli kullanmaya zorlamak, hem de benim gibi leke problemleri olanlara yardımcı olmak amacıyla buradan paylaşacağım. Hedefim şimdilik 30 gün düzenli uygulamak ve planım 10,20 ve30. günlerdeki gelişmeleri paylaşmak. Daha uzun vadeli kullanabilirsem yine 10 günlük dönemler halinde devam edebilirim buna.

Yazının en başında da dediğim gibi, benim aslında çok fazla ürün kullanmak konusunda çekincelerim var ve bu saydıklarım bile benim için aslında çok fazla ürün gibi geliyor, yoksa aynı seride başka ürünler de bulunuyor, ilginizi çekerse inceleyebilirsiniz. Genç arkadaşlarıma, özellikle de cilt lekesi sorunu olanlara yapacağım en büyük uyarı ise güneşlenmeyecek olsanız bile dışarı çıkarken mutlaka güneş kremi kullanın, ilerde kullanırım diye düşünmeyin olabildiğinde erkenden kullanmaya başlayın. Yaş ilerleyince sandığınız gibi normale dönmüyor cildiniz, aksine o çiller ve lekeler sayıları artarak, cildinizde iyice kalıcı oluyorlar maalesef.

Konuya giriş için söyleyeceklerim bu kadardı. 10. Gün yazısında, umuyorum ki gelişmelerle birlikte, görüşmek üzere!




0 yorum:

Yorum Gönder